Właściwe wykorzystanie systemu VidCom.pl znacząco wpływa na poprawę wydajności pracy i skrócenie czasu realizacji wielu czynności. Istotna jest także duża elastyczność reagowania na nowe sytuacje oraz budowanie wizerunku firmy nowoczesnej, wyprzedzającej tendencje rynkowe.
Szeroki zakres funkcjonalny i nowoczesne rozwiązania technologiczne umożliwiają:
- błyskawiczne przesyłanie dokumentów lub innych plików (zdjęcia, grafika, pliki dźwiękowe, itp.) pomiędzy dowolnymi lokalizacjami,
- automatyczne wysyłanie maili do większej ilości odbiorców,
- niezakłóconą i szybką komunikację wewnątrz firmy między wszystkimi szczeblami organizacyjnymi,
- profesjonalne organizowanie wideokonferencji między przedsiębiorstwami,
- bardzo znaczące skrócenie czasu organizowania szkoleń i konferencji,
- bardziej efektywną i wydajną obsługę klienta (usprawnienie funkcjonowania Biur Obsługi Klienta),
- oszczędność czasu na podróżach służbowych,
- większe zaangażowanie przy pracy z programem nowym, ciekawym, prestiżowym i niezawodnym,
- organizację i przeprowadzanie wirtualnych spotkań z wieloma osobami jednocześnie.
Każdy z tych elementów może zostać połączony z istniejącymi w firmie systemami, bądź pracować zupełnie niezależnie. Sposób wykorzystania zależy jedynie od potrzeb danej jednostki.
Istotnym składnikiem budżetu każdej firmy są koszty spotkań i konferencji, delegacji, wszelkich form kontaktu, połączeń telefonicznych, szkoleń, itp. Wykorzystując system VidCom.pl każda firma może znacząco redukować koszty tych działań.
Przykładem tego jest organizacja za pomocą systemu VidCom.pl konferencji lub szkoleń online bez konieczności wynajmu sali konferencyjnych, zakupu całego zaplecza technicznego, kosztów dojazdu uczestników, ich zakwaterowania i wyżywienia, czy w końcu zadruku setek kartek papieru z materiałami szkoleniowymi. Firma nie ponosi także wysokich kosztów delegacji pracowniczych. System umożliwia zwołanie wewnętrznego zebrania firmowego, niezależnie od obecności wszystkich pracowników w jednym miejscu (szczególnie istotne w przypadku firm wielooddziałowych, w nagłych sytuacjach kryzysowych oraz w sezonie wakacyjnym).
Kolejnym dowodem na znaczącą redukcję kosztów, jest brak konieczności ponoszenia opłat za połączenia telefoniczne lub ich krańcowe zminimalizowanie (tak w ruchu krajowym, jak i zagranicznym) między oddziałami firmy, czy pracownikami pracującymi w terenie.
Wszystkie firmy posiadające popularne telefoniczne infolinie są zmuszone do uiszczania opłat za ich funkcjonowanie. System VidCom.pl pozwala na zredukowanie tych wydatków do poziomu minimum, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej dostępności dla klientów (co więcej – dodatkowo wzbogaca ten kontakt o przekaz wideo).
Komunikację za pomocą VidCom.pl można stosować praktycznie w każdej dziedzinie gospodarki i życia społecznego. Potencjał ograniczony jest jedynie pomysłowością.
Przykłady zastosowań:
- szkolenia i konferencje,
- e-learning, edukacja (uczelnie, kursy, firmy szkoleniowe, etc.),
- prezentacje towarów (e-handel: sklepy internetowe i aukcje),
- wirtualne Biura Obsługi Klientów,
- medycyna i farmacja,
- komunikacja wewnętrzna firmy (między oddziałami, pracownikami, etc.),
- komunikacja firmy z klientami, kontrahentami, dostawcami, etc.,
- kościoły, religie, organizacje niekomercyjne, etc.
- serwisy udzielające porad online (wirtualny doradca, porady eksperckie online),
- branża rozrywkowa,
- platformy e-commerce,
- sklepy internetowe,
- monitoring,
- i wiele, wiele innych…
Zaletą VidCom.pl jest fakt, iż nie ogranicza on ilości użytkowników biorących udział w jednej konferencji. Poza tym posiada rozbudowany panel administracyjny umożliwiający zarządzanie kontami oraz nadawanie uprawnień poszczególnym użytkownikom. Z systemu można korzystać również za pośrednictwem strony WWW, dzięki czemu nie mając dostępu do własnego komputera, zawsze można dołączyć do konferencji, bądź zorganizować nową, zapraszając do niej osoby ze swojej bazy kontaktów zapisanych w systemie. Organizator spotkania może także zapraszać osoby, które nie posiadają konta w systemie. Dołączają oni logując się jako Gość.
System VidCom.pl został tak zaprojektowany, aby sprostać największym wymaganiom w dziedzinie komunikacji biznesowej tak wewnątrz firmy, jak i z jej otoczeniem zewnętrznym.
Przykłady zastosowania systemu VidCom.pl w komunikacji wewnętrznej:
- komunikacja pomiędzy oddziałami firmy (w ujęciu krajowym i międzynarodowym),
- komunikacja z pracownikami działającymi w terenie (m.in.: cykliczne spotkania handlowców),
- zarządzanie firmą (komunikacja pomiędzy wszystkimi szczeblami organizacyjnymi),
- komunikacja i zarządzanie w sytuacjach kryzysowych,
- wirtualne walne posiedzenia zarządu i zgromadzenia wspólników,
- szkolenia, spotkania, prezentacje i konferencje online,
- błyskawiczna wymiana dokumentów, uzgodnień i informacji.
Przykłady zastosowania systemu VidCom.pl w komunikacji zewnętrznej:
- profesjonalne wirtualne Biuro Obsługi Klienta (nowoczesna i atrakcyjna forma prezentacji oferty firmy na rynku),
- komunikacja biznesowa z partnerami i kontrahentami (negocjacje, rozmowy strategiczne, etc.),
- serwisy konsultacyjne dla klientów,
- wirtualne spotkania z ekspertami oraz osobami publicznymi,
- spotkania i konferencje międzynarodowe,
- organizacja i przeprowadzanie testów konsumenckich.
System VidCom.pl wykorzystuje unikalną i opatentowaną technologię w celu zapewnienia optymalnej jakości obrazu i dźwięku dostosowaną do indywidualnych użytkowników. Osiągnięcie wysokiej jakości wideo podczas internetowej komunikacji na żywo jest niezwykle trudnym zadaniem, gdyż napotyka na kilka kluczowych barier takich jak: nieprzewidywalna przepustowość łącza zależna od obciążenia połączeń, utrata pakietów, opóźnienia, zakłócenia transmisji i różnorodność wydajności procesorów.
Technologia stosowana przez VidCom.pl optymalizuje ilość klatek i jakość wideo tak, aby najlepiej dopasować się do szybkości łącza i wydajności procesora na komputerze użytkownika końcowego. Gwarantuje to użytkownikowi najlepszą jakość wideo przez dowolne łącze internetowe.
Osiągnęliśmy najwyższy poziom zaawansowania technologicznego naszej aplikacji również dzięki temu, iż specjaliści pracujący nad projektem i rozwojem VidCom.pl, to osoby mające bardzo szerokie doświadczenia w budowie polskiego Internetu oraz tworzeniu rozwiązań w oparciu o nowoczesne technologie. Uczestniczyli oni w największych przedsięwzięciach internetowych w Polsce. Poszczególne komórki spółki (jak np. kadra menadżerska, informatycy, programiści, obsługa biurowa, księgowa i prawna, marketing i sprzedaż) tworzą osoby, które wcześniej pracowały, współpracowały i uczestniczyły w wielu znanych i dużych przedsięwzięciach.
Oto kilka z nich:
- największa w Europie sieć serwisów aukcyjnych,
- aukcje dla programu lojalnościowego angielskich linii lotniczych British Airwais,
- licytacja złotego medalu olimpijskiego polskiej pływaczki Otylii Jędrzejczak,
- wiodące polskie portale społecznościowe,
- kilka przedsięwzięć charytatywnych, w tym Fundacja „Z Miłości Serc”,
- specjalistyczne serwisy społecznościowe i branżowe,
- wiele niszowych serwisów i przedsięwzięć.
To właśnie te doświadczenia zostały wykorzystane na każdym kroku tworzenia i rozwoju firmy oraz systemu VidCom.pl.
Bogata funkcjonalność systemu VidCom.pl sprawia, że jest on ciekawym narzędziem dla typowo komercyjnych zastosowań, jak na przykład organizacja i prowadzenie wirtualnych centrów rozrywki. Stanowi przy tym istotne wzbogacenie oferty branży rozrywkowej, a także dodatkowe lub podstawowe źródło dochodów firmy.
Serwisy internetowe lub firmowe strony WWW poświęcone tematyce rozrywkowej mogą poszerzyć swoją ofertę o usługi online. Wideoczaty stanowią najnowocześniejszą formę wsparcia wirtualnej rozrywki, przyciągają nowych klientów, budują przywiązanie użytkowników do danego serwisu, a także są poważnym źródłem dochodów.
System zapewnia dostęp do panelu administracyjnego, dzięki któremu właściciel firmy
lub osoba decyzyjna może swobodnie zarządzać pracownikami prowadzącymi wideoczaty, kontrolować stan płatności oraz popularność danych pracowników, a także mieć wgląd w poziom ich zarobków.
W skład systemu wchodzi także obsługa płatności sms-owych, pozwalająca na wprowadzenie płatnego dostępu do wideoczatów. Do wirtualnego spotkania będą mogły dołączyć jedynie te osoby, które zapłacą określoną kwotę, wysyłając smsa pod wskazany numer.
Zastosowanie płatnego dostępu do oferowanych usług to jednak nie tylko domena portali rozrywkowych. Wszystkie firmy oraz serwisy doradcze, konsultacyjne i eksperckie również mogą skorzystać z tej formy dotarcia i obsługi swoich klientów (m.in.: kancelarie prawne, biura rachunkowe, instytucje finansowe i kredytowe, czy w końcu firmy szkoleniowe). Zupełnie nowym i coraz częściej stosowanym rozwiązaniem, wykorzystującym płatny dostęp do wideokonferencji, jest edukacja online. Szczególnie uczelnie wyższe, dla uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej, ale przede wszystkim dla podniesienia komfortu studiowania dla studentów zaocznych, dojeżdżających dotąd na zajęcia nie rzadko po kilkaset kilometrów, oferują możliwość uczestnictwa z zajęciach na odległość za pomocą wideokonferencji. Opłaty za ten rodzaj studiowania – w porównaniu do dotąd ponoszonych przez studentów wydatków – są znikome przy niepogorszonym poziomie przekazu wiedzy, a dla uczelni oznacza to możliwość generowania dodatkowych przychodów.
Po płatne serwisy wideokomunikacyjne coraz częściej sięga również służba zdrowia, tworząc wirtualne przychodnie, „przyjmujące” pacjentów online. Przykładem tego typu rozwiązania, jest współtworzony przez VidCom.pl, unikalny na skalę europejską projekt www.telemed24.pl